25 lutego, w środę zajęliśmy się problemem wody. Ściślej ujmując badaliśmy wodę pod kątem twardości całkowitej, twardości węglanowej oraz wartości pH.
Oto zestaw odczynników oraz innych przedmiotów potrzebnych do badań, jeszcze przed użyciem.
Oto zestaw odczynników oraz innych przedmiotów potrzebnych do badań, jeszcze przed użyciem.
Do badania przygotowaliśmy różne próbki. Przebadaliśmy wodę opadową, wodę mineralną, oraz wodę z kranu.
Na początek zbadaliśmy wartość pH wszystkich próbek. Zadanie to było bardzo łatwe. Polegało na wlewaniu kropli substancji do buteleczki do czasu, aż zmieni kolor. Następnie porównywaliśmy kolor do wzorca (zdjęcie powyżej).
Potem badaliśmy twardość całkowitą wody. Tutaj zadanie się nieco komplikowało. Mianowicie musieliśmy liczyć spadające krople. Zadanie jednak nas nie przerosło :D Liczyliśmy krople i bacznie obserwowaliśmy wodę czekając aż zmieni zabarwienie na kolor zielony.
Kolejną czynnością było zbadanie twardości węglanowej wody. Cała procedura była bardzo podobna do badania twardości całkowitej, z tą jedną różnicą, że docelowym kolorem był pomarańczowy.
Potem badaliśmy twardość całkowitą wody. Tutaj zadanie się nieco komplikowało. Mianowicie musieliśmy liczyć spadające krople. Zadanie jednak nas nie przerosło :D Liczyliśmy krople i bacznie obserwowaliśmy wodę czekając aż zmieni zabarwienie na kolor zielony.
Kolejną czynnością było zbadanie twardości węglanowej wody. Cała procedura była bardzo podobna do badania twardości całkowitej, z tą jedną różnicą, że docelowym kolorem był pomarańczowy.
Po przeprowadzeniu wszystkich pomiarów doprowadziliśmy zestaw z odczynnikami do stanu pierwotnego.
Wszystkich zainteresowanych wynikami poszczególnych próbek, oraz zdjęciami z zajęć zachęcamy do pobrania zdjęć:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz